وظایف وکیل مالیاتی

وظایف وکیل مالیاتی

  • 62

جهت دریافت مشاوره رایگان تماس بگیرید ۰۹۱۴۴۰۱۹۰۷۱

وظایف وکیل مالیاتی

یکی از سخت ترین قسمت ها در مالیات، واقف بودن بر قوانین مرتبط و مقررات اعمال آن قوانین و راه های اقدام و رعایت موارد ظریف و حساب شده از سوی پرداخت کنندگان مالیات می باشد. به این علت که از وظایف وکیل مالیاتی خوب با  آشنایی و آگاهی به این امور و داشتن تجربیات ارزشمند در این مورد همه ی تلاش خود را می کند. تا به بهترین نجو در رساندن مردم به خواسته ها و مشکلاتشان کمک نماید و گره کاریشان را حل کند.
با توجه به این که قوانین مالیاتی هر روز در حال تغییر است. و افراد حقیقی یا حقوقی از این تغییرات مطلع نمی باشند، یکی از ضرورات یک موسسه و یا شرکت در اداره و کنترل به موقع امور مالی و حسابداری آن، وجود وکیل مالیاتی ماهر می باشد. که در مورد امور مالیاتی، مالی، تهیه اظهارنامه و تحویل به موقع آن از بروز جریمه های مالیاتی به منظور شرکت شما جلوگیری نماید.

مالیات چیست؟

مالـیات، به معنای یک نوع هزینه اجتماعی می باشد که آحاد یک ملت در حوزه بهره‌ برداری از امکانات و منابع یک کشور موظف می باشند آن را پرداخت کنند. تا توانایی‌ های جایگزینی این امکانات و منابع امکان پذیر شود. مالیات در حقیقت انتقال بخشی از درآمد‌ های جامعه به دولت یا قسمتی از سود فعالیت‌ های اقتصادی می باشد که نصیب دولت می‌ گردد، به این دلیل که ابزار و امکانات دستیابی به درآمد و سود‌ ها را دولت فراهم گردیده است.
در واقع دولت‌ ها جهت جبران هزینه‌ های خدماتی که برای شهروندان انجام می‌ دهند. از راه وضع مالیاتی اقدام می نماید. البته بایستی توجه کنید که هدف از وضع مالیاتی برای اکثر کشور‌ها جبران هزینه نمی باشد، به این علت که از راه مالیات نقدینگی دچار تغییرات می‌ گردد که پس از جبران هزینه اصلی ترین عامل وضع مالیاتی می باشد.

بیشتر بخوانیدمشاوره مالیاتی در مرند

وظایف وکیل مالیاتی

صاحبان کسب و کار و مدیران شرکت ها همواره به منظور اینکه بتوانند فعالیت های تجاری، بازرگانی و بازاریابی خود را در مسیری امن و بدون زیان های مالی هدایت کنند. نیازمند مشاوران و وکلای مالیاتی ماهر می باشند تا مسیرهای پرپیچ و خم قانون مالیاتی را بدانند.

وکیل مالیاتی بایستی تسلط کامل بر قوانین مالیاتی روز کشور داشته و با تمام بخشنامه ها و تبصره ها آشنایی کامل داشته باشد. از جمله ویژگی های خیلی مهمی که وکیل مالیاتی خوب باید دارا باشد شامل موارد زیر است:

وظایف وکیل مالیاتی

آشنایی با قوانین مالیات

مالیات توسط قانون و دولت مشخص می گردد. نرخ مالیات در واقع مبلغی است که یک شرکت یا یک شخص باید نسبت به پرداخت آن در زمان قانونی اقدام نماید. نرخ مالیات بر اساس اطلاعات و جزئیات مفصلی تعیین می شود و نمیتوان مبلغ ثابتی را برای آن در نظر داشت. هنگامی که نظام مالیاتی حاکم، یک نظام مالیاتی کارآمد باشد.

مالیات بر اساس توانایی حقیقی مالیات دهندگان تعیین می شود تا پرداخت مالیات به عاملی برای ورشکسته شدن یک کسب و کار منجر نگردد. در یک نظام مالیاتی کارآمد نرخ مالیاتی که برای اقشار غنی مشخص می گردد باید سنگین تر از نرخ مالیاتی باشد که از اقشار کم درآمد دریافت می گردد.
وکلای مالیاتی ماهر با بهره گیری از دو دانش پشتیبانی مالیاتی و دادرسی مالیاتی و با تکیه بر تجربیات خود شرکت ها و موسسات شما رو در مواجهه با مالیات های سنگین پشتیبانی می نماید. شرکت شما جهت مواجهه با قوانین سرسختانه سازمان مالیاتی کشور نیاز به وکلایی دارد که آشنایی کامل با دو وظیفه خطیر خود یعنی پشتیبانی مالیاتی و دادرسی مالیاتی داشته باشند.

بیشتر بخوانیدخدمات حسابداری

آگاهی کامل بر قوانین مالیاتی و تامین اجتماعی

از وظایف وکیل مالیاتی خوب این است که بر قوانین تامین اجتماعی و قوانین مالیاتی اشراف کامل داشته باشد. تا بتواند در مورد هر مسئله ای که ایجاد می گردد. راه حل منطقی و درست را از دل قوانین استخراج کند. و همینطور با مشاوره حقوقی مالیاتی به موقع از بروز بسیاری از مشکلات آتی پیشگیری نماید.

فن بیان قوی و گیرا

یک مشاور مالیاتی خوب بایستی فن بیان قوی و گیرایی داشته باشد به این دلیل برخی از مواد و مستندات قانونی نیاز به تفسیر و توضیح داشته. و وکیل مالیاتی خوب وکیلی می باشد که بتواند با توضیح و تفسیر قوی و گیرا از حق موکل خویش به بهترین نحو ممکن دفاع نماید. همچنین فن بیان قوی در مشاور مالیاتی نیز خیلی حائز اهمیت است. به این علت که مشاوره گیرنده را بطور کامل نسبت به موضوع آگاه می نماید و از مشکلات آتی جلوگیری می نماید.

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید




  • تاریخ ارسال : دو شنبه 28 فروردين 1402 ساعت: 8:43
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()

مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 1289
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 194
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 19
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
            آي پي امروز آي پي امروز : 65
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
            بازدید هفته بازدید هفته : 197
            بازدید ماه بازدید ماه : 636
            بازدید سال بازدید سال : 3429
            بازدید کلی بازدید کلی : 23902

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 18.226.165.13
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند

              تبادل لینک هوشمند

              برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت و آدرس tabrizwebsite.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






              خبرنامه

              خبرنامه

                براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                آخرین نطرات کاربران

                آخرین نطرات کاربران

                  درباره ما

                    شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت
                    خوش آمدید

                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به شرکت طراحی سایت و سئو تبریز وبسایت بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف